نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5445
-
الف
+

با خواندن این مطلب حتما به افغانستان سفر می کنید

امروزه کشور افغانستان را می توان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری انتخاب کرد.

کشورهایی مانند ایران، افغانستان و تاجیکستان همه دارای کوه‌هایی زیبا، دریاچه‌هایی بی نظیر و طبیعتی ناب هستند.

به گزارش آی فیلم 2 ، امروزه کشور افغانستان را می توان به عنوان یکی از مقاصد بکر گردشگری انتخاب کرد. این کشور سرزمینی زیبا برای گردش و تفریح محسوب می‌شود.

اگر تا به این لحظه شک دارید که این کشور مقصد خوبی برای سفر به شمار می‌آید یا خیر چند دلیل بیان می‌کنیم که نظرتان را تغییر خواهند داد.

سرعت بالای پیشرفت در کابل

در حال حاضر کابل بالاترین سرعت رشد در دنیا را دارد. تغییراتی که در این شهر به وجود می‌آید به صورت ماهانه قابل مشاهده هستند. نتایج آمارها نشان می‌دهند که 5 میلیون مهاجر از نقاط مختلف جهان به کابل بازگشته‌اند و دلیل این موضوع سرعت بالای پیشرفت این شهر است.

عبور از گذرگاه رویایی سالنگ

سالنگ(the Salang) شاهراهی بی نظیر در افغانستان است که کابل را به شهرهای شمالی این کشور مرتبط می‌کند. این مسیر حدود 4000 متر در رشته کوه هندوکش ادامه می‌یابد.

عبور از این شاهراه یکی از فراموش نشدنی‌ترین تجربه‌هایتان خواهد بود. جذابیت سالنگ به همین‌ جا ختم نمی‌شود بلکه در این محدوده تونلی وجود دارد که لقب مرتفع‌ترین تونل دنیا را به دست آورده است. تونل سالنگ در ارتفاع 3400 واقع شده و از سال 1973 به عنوان مرتفع‌ترین تونل جهان شناخته می‌شود.

وجود قصر دارالامان

دارالامان (Darul Aman Palace) قصری باشکوه در جنوب غربی شهر کابل است. این کاخ زیبا به دستور شاه امان الله خان، پادشاه سلسله‌ی بارکزی ساخته شد.

اکنون دارالامان یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی در افغانستان است. برای بازدید از این قصر باید کمی از مرکز شهر خارج شوید اما این بنا به‌قدری دوست‌داشتنی‌ست که پشیمان نخواهید شد. 

عبادت در مسجد آبی مزار شریف

آیا می‌توانید افغانستان را پیش از جنگ تصور کنید؟ پیش از آغاز درگیری‌‌ها در افغانستان، گردشگران متعددی از سراسر دنیا به این سرزمین سفر می‌کردند تا از زیبایی‌هایش لذت ببرند. «مسجد آبی» در مزار شریف از معدود مکان‌هایی در این کشور است که هنوز راوی شکوه و زیبایی افغانستان است. 

نشست و برخاست با مردم محلی

افغانستانی‌ها مردمی مهماننواز هستند و اگر دوست داشته باشید می‌توانید چند ساعتی را در کنارشان سپری کرده و به قصه هایشان گوش دهید. نوشیدن پیاله ای چای و نشستن کنار آتش از جالبترین تجربیات گردشگران خارجی در طول سفرهایشان به افغانستان است.

خرید از بازار کابل

قلب افغانستان و مرکز شهر کابل، بهترین مکان برای خرید است. با کمی گشت و گذار کالاهایی با قیمت‌های بسیار خوب خواهید یافت و سوغات های نابی در دسترستان خواهند بود. همه‌چیز در این بازار پیدا خواهد شد از انواع جاندارانی چون بز، گاو، مرغ و سایر پرندگان گرفته تا غذاها و خوراکی‌های مزه دار محلی.

کشف تنوع قومی

اگر به مباحث مردم‌شناسی علاقه‌مند باشید افغانستان مقصد مناسبی برایتان خواهد بود زیرا در این سرزمین مردمانی از قومیت های مختلف خواهید یافت که هر کدام فرهنگشان را با خود به افغانستان آورده‌اند.

همچنین نباید نادیده گرفت که افغانستانی‌ها از مردم کشورهای همجوار چون تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران نیز تاثیر گرفته‌اند به همین خاطر حین صحبت کردن با آن ها متوجه خواهید شد که گویش‌های مختلفی دارند.

زیبایی طبیعی در افغانستان

افغانستان را با کوهستان‌ها و زیبایی‌های طبیعی آن می‌شناسند. افغانستان طبیعتی دارد که گاهی شک می‌کنیم پای انسانی به آن رسیده باشد. دریاچه‌های پنهان شده در دل کوه‌ها و تپه‌های کوتاه و بلند تنها بخشی از زیبایی‌های طبیعی این سرزمین هستند.

نظر شما
ارسال نظر